Jak stworzyć intentyfikację wizualną dla salonu beauty?

Branża kosmetyczna w Polsce kwitnie, na rynku pojawia się coraz więcej salonów beauty. To sprawia, że coraz trudniej wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić klientów do odwiedzenia naszego salonu. Dlatego szczególnie ważne są pytania związane z wizerunkiem i reputacją marki, jak postrzegają ją obecni i potencjalni klienci. Decydującym czynnikiem nie jest już tylko cena czy dostępność. Jeśli klienci są połączeni z marką, są skłonni zapłacić więcej i dłużej czekać na wizytę. Aby salon był przyjemny, a klienci chętnie do niego wracali, pomoże w tym dobrze zaplanowane, przemyślane i konsekwentne promocje oraz kampanie marketingowe oparte na dobrej identyfikacji wizualnej.

Identyfikacja wizualna dla salonu beauty – elementy

Identyfikacja wizualna to zbiór elementów: grafiki (symbole, kolory) i komunikacji (język, zachowanie), które nadadzą salonowi niepowtarzalną osobowość i wyróżnią go z tłumu innych podobnych firm. Tworzy spójną i klarowną koncepcję, która pozwala w określony sposób zaprezentować swój salon, zwiększając jego rozpoznawalność i budując świadomość wśród klientów, tworząc przewagę konkurencyjną i pozytywne skojarzenia.

Zacznij od nazwy

Nazwa jest w zasadzie pierwszym elementem do rozważenia. Od tego momentu zaczyna się budowanie tożsamości marki, a także wpływa na wiele innych zagadnień związanych z jej tworzeniem i działaniem. Kolejnym ważnym elementem identyfikacji wizualnej firmy jest oczywiście logo, czyli trwały znak graficzny, który będzie reprezentował Twoją markę, a jednocześnie pozwoli lepiej ją zapamiętać odbiorcom. Wygląd salonu powinien współgrać z identyfikacją wizualną, a jego elementy powinny znaleźć odzwierciedlenie w wystroju. Oczywiście nie zawsze jest to w 100% wykonalne, ale przynajmniej trzeba zadbać o kilka ważnych punktów, jak np. pomalowanie jednej ze ścian kolorem z palety.