Optymalizacja pod kątem lokalnych wyszukiwań i YouTube Ads – od czego zacząć?

YouTube oferuje reklamodawcom wyjątkowy sposób na dotarcie do grupy bardzo zaangażowanych odbiorców liczącej ponad miliard użytkowników miesięcznie. Reklamy w tym serwisie są zazwyczaj prezentowane w formie wideo, chociaż mogą być również publikowane w innych formatach. Jaki związek ma jednak ta forma promocji z optymalizacją pod kątem lokalnych wyszukiwań? Okazuje się, że celem obu tych strategii jest zwiększenie sprzedaży i rozszerzenie świadomości marki. YouTube Ads – od czego zacząć? Odpowiedzią jest pozycjonowanie lokalne! Czytaj dalej!

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie to niezwykle złożony proces, w którego skład wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych. Aby jednak pozyskać klientów z najbliższego otoczenia, warto zainwestować w lokalną strategię SEO, która opiera się na metodach zwiększających widoczność marki w wynikach wyszukiwań przeprowadzonych przez okolicznych konsumentów. Dzięki pozycjonowaniu pod kątem lokalnym nawet najmniejsze firmy mają szansę na zbudowanie dobrej widoczności w Google.

Techniki lokalnego SEO

Jak już wspomniano, lokalne SEO to zestaw technik optymalizacyjnych, których celem jest uzyskanie widoczności na liście wyników okolicznych wyszukiwań. Aby jednak pozycjonowanie przyniosło najlepsze efekty, warto skupić się na kilku podstawowych metodach:

  • Google Moja Firma – podstawą lokalnego SEO jest optymalizacja profilu GMF. Mowa tu o uzupełnieniu najważniejszych informacji, takich jak numer telefonu, lokalizacja, godziny otwarcia czy adres strony kontaktowej. Dzięki temu wiarygodność marki rośnie, a klienci chętniej korzystają z jej oferty;
  • sieć linków zwrotnych – łączenie się z witrynami o wysokim autorytecie to doskonały sposób na budowanie zaufania konsumentów i zwiększanie autorytetu strony w oczach Google;
  • marketing w mediach społecznościowych – publikowanie reklam na najpopularniejszych serwisach zwiększa świadomość marki i generuje ruch w witrynie. Dobrze przemyślana kampania marketingowa okazać się może kluczem do sukcesu każdego biznesu, więc warto wdrożyć ją do strategii pozycjonowania lokalnego;
  • słowa kluczowe – umieszczanie w treści fraz powiązanych z daną lokalizacją zwiększa widoczność marki w Google i pozwala dotrzeć do klientów rzeczywiście zainteresowanych oferowanymi produktami. Warto więc przeprowadzić dokładne badania i znaleźć słowa, które są najpopularniejsze wśród grupy docelowych odbiorców;

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne i kampanię YouTube Ads?

YouTube Ads – od czego zacząć? Z pewnością już wiesz! Wykorzystanie wielu dostępnych środków marketingowych to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych odbiorców i zdobycie popularności w sieci. Stwórz więc angażującą kampanię reklamową w YouTube i zoptymalizuj swoją stronę pod kątem lokalnych wyszukiwań, a z pewnością pokonasz konkurencję i uzyskasz miano lidera w swojej branży!